Zaļākas nākotnes prakses. Padomi tūrismā iesaistītajiem uzņēmējiem - vietējās pārtikas, dzērienu ražošanas un pakalpojumu sniedzējiem.
Section outline
-
Vietējo ēdienu un dzērienu prezentācija, izceļot zaļās ražošanas metodes. Kā efektīvi pasniegt vietējos ēdienus un dzērienus.
Lai noturētu savu vietu tirgū, uzņēmumam jābūt atpazīstam un jāseko līdzi patērētāju prasībām. Šodien aizvien vairāk tiek pieprasīti vietējie un “zaļie” produkti un pakalpojumi. Jaunu tirgu sasniegšanai nepieciešams gan laiks, gan informācija un zināšanas. Risinājums ir dažāda veida sadarbība.
-
Stāstu stāstīšana: produktu zīmoli un mārketinga stāsti – zaļās filozofijas vēstījumi. Kā parādīt, ka esat atbildīgs uzņēmums, kuram ir svarīgas zaļās filozofijas idejas.
Uzņēmuma panākumus veido laba reputācija. Tā piesaista jaunus klientus un uzticamus darbiniekus, palīdz nokļūt soli priekšā konkurentiem un paver arvien jaunas iespējas biznesa attīstībai. Radiet un tirgojiet stāstus, arī par risinājumiem un sasniegumiem zaļākas saimniekošanas virzienā.
-
Sekmīgas uzņēmējdarbības priekšnoteikums ir izprast klientus, viņu uzvedību un viņu vajadzības, kā arī pārzināt klientu vērtības. Tirgus segmentēšana un mērķa tirgus ir vieni no nozīmīgākajiem mārketinga procesa posmiem. Produkta vai pakalpojuma patērētāju grupu identificēšanu veic pirms lēmuma pieņemšanas par mērķa tirgu.
-
Kanāli klientu sasniegšanai – tiešsaistes mārketings platformās Facebook, Instagram, YouTube. Kā sasniegt klientus, izmantojot tiešsaistes mārketingu.
2020. gada sākumā neviens nevarēja paredzēt tik strauju digitālo platformu popularitātes pieaugumu, kad cilvēki dažādo ierobežojumu rezultātā izmantoja digitālo vidi visdažādākajām vajadzībām. Katrai klientu grupai vai segmentam ir jāizvēlas vispiemērotākais mārketinga kanāls. Tavs uzņēmums atrodas tur, kur ir tavi potenciālie klienti – uzrunā tos pēc iespējas plašākā mērogā!
-
Izplatīšana un loģistika: zaļie principi vietējos pārtikas un dzērienu izplatīšanas modeļos. Kā ilgtspējīgi izplatīt vietējos ēdienus un dzērienus.
Uzņēmumam ir jādomā arī par to, lai produkti savlaicīgi nonāktu pie klientiem. Efektīvas loģistikas pamatā ir ne tikai pārdomāti transporta risinājumi un piegāžu plāni, bet arī digitālie risinājumi un tehnoloģiskās platformas. -
Uzņēmuma attīstības pamatā ir zināšanas par to, kā nopelnīt naudu, plānojot izdevumu un ieņēmumu plūsmu. Domājot par produkta vai pakalpojuma vērtības radīšanu, ir jāsaprot, kādus resursus tas prasa un kādi būs ienākumi. Ja uzņēmums būs spējīgs samazināt ražošanas izmaksas salīdzinājumā ar konkurentiem, tad tas varēs iegūt papildu ienākumus, vai, pazeminot cenu, sekmēt produkcijas noietu.
-
-
Šī rokasgrāmata ir tiešsaistes kursam “Zaļāka nākotnes prakse vietējā pārtikas un dzērienu ražošanā un pakalpojumu sniedzēju MVU nozarē - inovatīva un uz labas prakses piemēriem balstīta pieaugušo apmācība”. Rokasgrāmata un mācību kurss sniegs nepieciešamās pamatzināšanas un norādes uz sīkākas informācijas avotiem.