Kanāli klientu sasniegšanai – tiešsaistes mārketings platformās Facebook, Instagram, YouTube. Kā sasniegt klientus, izmantojot tiešsaistes mārketingu.
Sociālo tīklu mārketingā līdera lomā pašlaik ir Facebook (FB) – sociālais medijs un tiešsaistes sociālais tīkls, kurš publiski ir pieejams no 2004. gada un kura lietotāju skaits 2022. gada martā pārsniedza 2,85 miljardus. Ja sākumā FB lietotāji bija jaunieši un tas tika pozicionēts kā izklaides tīkls, tad šodien tas ir viens no biznesa rīkiem un pulcē dažāda vecuma auditoriju. FB savi konti ir arī valsts un pašvaldību iestādēm. Jāatzīmē, ka Latvija ir viena no pirmajām valstīm, kas atklāja savu oficiālo lapu, kuras pamatideja – ja tev patīk Latvija, Latvijai patīc tu. Tā ir iespēja spodrināt Latvijas tēlu pasaulē un veicināt starptautisko atpazīstamību.
Uzņēmums FB var izveidot savu lapu, lai informācija par pakalpojumu, produktu vai piedāvātajām aktivitātēm sasniegtu pēc iespējas vairāk esošo un potenciālo klientu. Lai FB efektīvi izmantotu kā mārketinga rīku, vispirms jāizstrādā stratēģija un jādefinē mērķi un uzdevumi, jānosaka mērķauditorija un saturs, kā arī atbildīgie par informācijas ievietošanu un aktualizāciju. Jāatceras, ka sociālie tīkli paredzēti aktīvai komunikācijai – tas nozīmē gan informācijas regulāru aktualizāciju, jaunu informāciju, komunikāciju ar klientiem, atbildot uz jautājumiem un komentāriem. Iespējams, arī veidot diskusijas un sarunas interešu grupās un izstrādāt savu stratēģiju, kā sazināties ar klientiem.
Lapu funkcionalitāte FB ir pārdomāta un tā piedāvā daudzas iespējas, sākot ar tekstu, fotogrāfiju, video un audio materiālu ievietošanu līdz pat datu plūsmai abonementiem, lai netērējot laiku, ātri un efektīvi nodotu informāciju patērētājam un iekarotu auditorijas simpātijas. FB ir vide, kur var bieži eksperimentēt ar saturu un dažāda veida informāciju. Rezultātu izvērtēšanai var izmantot gan dažāda veida speciālos rīkus, gan vienu no populārākajām funkcijām – virtuālo atzīmi “Man patīk".
Svarīgi vienmēr atcerēties, ka sociālajos tīklos visi viens otru pazīst, dzird un apspriež. Lapa jāveido tā, lai tajā būtu laba atmosfēra un pozitīva komunikācija. Līdz ar to draudzīgums būs pamats reklāmas veidošanai un atklātai komunikācijai ar Jūsu auditoriju. Facebook lapas un reklāmas ir nenovērtējami mārketinga rīki. Ir iespējams arī izveidot biznesa kontu un ieguldīt līdzekļus Facebook reklāmas platformā, lai meklētu jaunus potenciālos klientus. Lietošanas ērtums un FB mobilā versija ir pamatnosacījums, kas padarījuši FB tik populāru. Šīs īpašības ir arī citiem sociāliem tīkliem.