Labdien!
Diemžēl jautājums ir ārkārtīgi neskaidri formulēts. No tā, kas ir uzrakstīts, šķiet, ka visticamāk nodokļa pieaugums ir dēļ kadastrālo vērtību izmaiņām, kas nav pašvaldības atbildības jomā, bet ko nosaka Ministru kabinets.
Atlaides pašvaldība piešķir tikai pamatojoties uz saistošajiem noteikumiem. Pašvaldību iespējas piemērot plašas atlaides ir ļoti ierobežotas, jo valdība kā katras pašvaldības konkrētā gada budžeta ienākumus plānos visu apliekamo objektu kadastrālo vērtību (!) reizinājumu ar likumā (!) noteikto nodokļa likmi, piemērojot iekasējamības koeficientu 0,8. (nevienam citam nodoklim netiek ne prognozēta 80% iekasējamība no maksimāli teorētiski iespējamā, ne arī sasniegts 80% iekasējums...). Turklāt Saeima ar likumu ir noteikusi, ka pašvaldībām jāievēro atbildīgas budžeta plānošanas princips, saskaņā ar kuru pašvaldība salāgo savus pienākumus ar to izpildei nepieciešamajiem līdzekļiem. Savukārt attiecībā uz nodokļa maksātāju kategorijām, kuri ir saimnieciskās darbības veicēji, ir noteikti papildus ierobežojumi nodokļa atvieglojumu piešķiršanā, paredzot, ka ir jāievēro de minimis atbalsts.
Sanita Šķiltere
Padomniece finanšu un ekonomikas jautājumos
Latvijas Pašvaldību savienība
Mazā Pils iela 1, Rīga, LV-1050
Tālr.: 67326633, 26313528
Fakss: 67212241
E-pasts: sanita.skiltere@lps.lv