Stāstu stāstīšanas galvenie elementi

Katrs stāsts sākas ar labu stāstītāju. Labs stāstītājs motivē, ieintriģē un iedvesmo. Jums ir mazāk par minūti, lai pievērstu un iekarotu auditorijas uzmanību un radītu interesi noklausīties Jūsu stāstu. Šajā laikā Jums ir jāpaspēj nodemonstrēt gan sava kompetence, zināšanas un profesionalitāte, gan arī pateikt stāsta galveno “naglu” – vārdu, frāzi, teikumu,  kas klausītāju pārsteidz, rada intrigu, dramatismu. Klientiem patīk stāsti, kas izraisa emocijas. Spilgtam sākumam (ievadam) ir jāseko strukturētam stāstam.


Sidra dienas Pāvilostā, 2022

Ir dažādas stāstu veidošanas struktūras. Produktu stāstos visbiežāk izmanto pārliecināšanas runu ar klasisko struktūru: problēma – risinājums – rīcība. Tas ir stāsts par to, kādēļ Jūsu produkts ir radīts un kam tas ir radīts. Lieli (izcili) stāsti balstās uz lielām problēmām – tās bija Jūsu klientu problēmas, kuras ar savu produktu vai pakalpojumu Jūs esat novērsuši. Jūs piedāvājat klientam risinājumu!!! Klientiem patīk stāsti, kurus viņi var viegli attiecināt uz sevi.

Stāsta pamatā jābūt notikumam, kas notur klausītāju uzmanību. Lai stāsti būtu atmiņā paliekoši, tiem jābūt interesantiem, aizraujošiem, amizantiem. Ja gribat sasniegt pozitīvu efektu, stāstiem ir jābūt īsiem. Trīs minūtes – tas jau ir daudz! Turklāt stāstam ir jābūt “dzīvam” – ar emocijām, žestiem, mīmiku, personisko attieksmi. Tikai tad Jums noticēs! Produkta stāsts NAV reklāma, kas izceļ tā kvalitāti un labās īpašības. Stāsts ir Jūsu klientu problēmu risinājums un gaidīto vēlmju piepildījums, kuru piedāvā visprofesionālākais ražotājs. 

Stāstu stāstīšana ir veids, kā informāciju nodot, lai tā būtu viegli saprotama ziņu saņēmējam. Jāņem vērā, ka ikvienam klientam ir noteiktu vērtību kopums, kurš ir jāizzina un jāņem vērā pirms stāstu plānošanas. Stāstiem ir jāceļ produktu un pakalpojumu vērtība klienta acīs, un tā ir viena no uzņēmuma attīstības veiksmes atslēgām.  Lai arī klientu izpratne par vērtībām ir dažāda, klientu vajadzību pamatojumu var iedalīt piecās grupās: pakalpojuma vai produkta vērtība; pakalpojuma vai produkta kvalitāte; serviss jeb apkalpošanas process; uzņēmuma rīcība (sasniedzamība un atbalsta funkcija) un novērtējums tam, ka klients izmanto pakalpojumus vai produktus.