Tirdzniecības zāle

Tirdzniecības zālei jābūt pietiekami plašai, lai neradītu saspiestības efektu. Jāatceras, ka no brīža, kad kāds nolemj ienākt jūsu veikalā, līdz brīdim, kad viņš izvēlas

vai neizvēlas kaut ko iegādāties, tieši telpas vizuālais izskats var būt noteicošais pircēja lēmumam vispār kaut ko iegādāties.  

Iekārtojot tirdzniecības telpu, jāatceras vairāki pamatprincipi:

  • Pirmais iespaids par veikalu rodas jau pie sliekšņa

        Šī ir tā saucamā “dekompresijas” zona, kurā ienācis no ielas, cilvēks gūst pirmo iespaidu par veikalu. Dažu soļu garumā viņš var paspēt pieņemt lēmumu par

veikala cenu līmeni, apgaismojuma kvalitāti un citām lietām. Tādēļ šeit būtiski nodrošināt maksimāli komfortablu un aicinošu vidi.

  • Iekšā un pa labi! 

        Teju 90% cilvēku, ienākot veikalā, neapzināti izvēlas uzreiz griezties pa labi. Tādēļ sienu labajā pusē bieži dēvē par “ietekmes sienu”. Šī vieta var kalpot par

kādas īpašas preces izcelšanas vietu, vai, izmantojot elektroniskos displejus, informēt pircējus par jaunumiem, akcijām utml. 

  • Liec pircējam iet cauri veikalam!

    Kad klients nogriezies pa labi, būtiski ir noturēt viņa uzmanību arī turpmākajā ceļā. Tas var būt īsāks vai garāks, atkarībā no veikala lieluma. Taču jūs varat

panākt, ka pircējs izstaigā visus veikala stūrīšus, izvietojot tajos aci piesaistošus objektus, piemēram, displeju ar jaunu produktu vai piedāvājumu.

  • Palēnini pircēja kustības ātrumu!

    Neviens tirgotājs nevēlas, lai pircējs, cik ātri veikalā ieskrējis, tikpat ātri no tā izskrietu. Lai šādu situāciju novērstu, var izmantot tā dēvētos “ātruma vaļņus”

jeb dažādus pircēja ceļā izvietotus šķēršļus, piemēram, ļeti ar produktiem, kuru derīgumu termiņš drīz beigsies un tādēļ tas iegādājams par zemāku cenu.

Veikala izkārtojums liek doties pa labi

  • Vienlaikus pārliecinies, lai pircējs justos ērti   !

    Patērētāju uzvedības eksperts Pako Anderhils (Paco Underhill) atklājis, ka pircēji, bet jo īpaši sievietes, izvairās aplūkot preci tādās veikala vietās, kur varētu

sagrūsties ar citu pircēju, vai, noskatīto preci būtu jāaplūko no cita cilvēka aizmugures. Lai no šādām situācijām izvairītos, pircējam jānodrošina pietiekama

personiskā telpa, virzoties gar plauktiem. Tāpat iepirkšanos var padarīt ērtāku, izvietojot krēslus, uz kuriem piesēst un atpūsties.

  • Visbeidzot, izved pircēju ārā!

    To, vai pircējs veiksmīgi izvadīts cauri veikalam vispirms pa labi, tad taisni un pa apli, var noteikt pie kases, kuras izvietojumam arī ir būtiska nozīme. Loģiski

būtu, ka savu ceļu pircējs noslēdz pie kases, kas izvietota kreisajā pusē (skatoties no ieejas). Pie kases jāparedz vieta, kur pircējs var novietot savu somu un

pašus pirkumus. Sienu aiz kases noteikti var izmantot kā reklāmas laukumu. Būtiski arī saprast, vai kase izveidota tā, ka pārdevējs var pārredzēt visu veikalu un

palīdzēt pircējam atrast to vai citu preci, ja viņš šādu palīdzību lūdz. 

N.B.! Plašāki padomi par katru no iepriekš minētajiem punktiem (angļu valodā) apkopoti portālā shopify.com