Klientu segmenti un mērķa grupas Kā noteikt biznesam svarīgākos klientus.
Dažādu mērķa grupu identificēšana
Tirgus segmentēšana notiek tad, kad uzņēmums nolemj noteikt konkrētu klienta veidu savam produktam vai pakalpojumam, savukārt mērķa tirgus identificēšana notiek tad, kad uzņēmums identificē, kuri klienti patērē vai var iegādāties konkrētu produktu vai pakalpojumu.
Mērķa tirgus ir kopējā tirgus sastāvdaļa – potenciālo klientu kopums, kuriem uzņēmējam ir jāpārdod produkti vai pakalpojumi. Patērētājiem, kas pieder mērķa tirgum, ir līdzīgas īpašības, piemēram, pirktspēja, demogrāfija un ienākumu līmenis. Ja tirgus segmentācijā tiek pētīts viss tirgus kopumā un patērētāji sadalīti atsevišķās grupās atkarībā no kopīgajām īpašībām, tad mērķa mārketings ir vērsts uz labāko patērētāju grupu izvēli, lai pārdotu produktu vai pakalpojumu. Mērķa tirgus ir pircēju grupa ar līdzīgām vēlmēm un vajadzībām, kas gatava visvairāk pirkt uzņēmuma piedāvātās preces vai pakalpojumus, nodrošinot lielākus un stabilākus ieņēmumus.
Identificējot klientu mērķa grupas, pārzinot to vajadzības un uzņēmuma iespējas, iespējams fokusēt savu darbību uz noteiktiem tirgus segmentiem. Bizness sekmēsies, ja uzņēmuma biznesa stratēģija un aktivitātes tiks pielāgotas konkrētām klientu mērķa grupām. Lai ilglaicīgi noturētu klientu interesi un lojalitāti, uzņēmējam var nākties piedāvāt atšķirīgus produktus un pakalpojumus katrai no klientu mērķgrupām vai segmentam.