Informāciju tehnoloģiju pielietojums veikala darbībā

 “Ja Tevis nav internetā, tevis nav vispār!” Šo saukli mūsdienās zina teju katrs, bet joprojām – ne visi interneta sniegtās iespējas vēlas un prot izmantot sava biznesa attīstīšanai. Taču piedāvājums ir pat ļoti plašs, tādēļ uzskaitām tos interneta rīkus, bez kuriem mūsdienīgs uzņēmums (arī Lauku labumu veikals) vairs nav iedomājams:

  • Uzņēmuma (veikala) mājaslapa internetā – pasaules lielākajā meklētājā google.com, ierakstot “kā izveidot savu mājaslapu”, tiek piedāvāta virkne bezmaksas iespēju izveidot pašam savu mājas lapu.
  • Facebook.com – izveidojot savu privāto profilu šajā vietnē, var izveidot arī uzņēmuma kontu, kurā reklamēties, informēt par jaunumiem un veikalā plānotām degustācijām/akcijām;
  • Twitter.com – reģistrējoties, iespēja popularizēt veikala produkciju, dažādas akcijas un jaunumus;
  • www.etsy.com – vietne, kurā pirkt un pārdot pašu gatavotus rokdarbus;
  • www.latvijasmajrazotaji.lv – iespēja ievietot informāciju par savu produkciju;
  • www.tiesapirksana.lv – vietne bioloģiskās produkcijas tirdzniecībai;
  • www.svaigi.lv – svaigu produktu virtuālais tirgus;
  • www.gadatirgi.lv – vietne, kurā apkopta informācija par visā Latvijā notiekošiem mājražotāju un amatnieku tirdziņiem.

Tiem, kuri lasa vāciski būs interesanti iepazīt Vācijas augļudārzu saimnieku pieredzi interneta resursu izmantošanā savas produkcijas pārdošanai http://www.herzapfelhof.de/

Lauku ceļotājs” ir izstrādājis materiālu “Rekomendācijas mazo uzņēmēju reģistrācijai un integrācijai interneta biznesu reģistros” (Lai apskatītu mācību materiālu, spiediet uz saites un atvērsies pieslēgšanās logs, kur apakšā ir poga „Pieslēgties kā viesim”) http://macies.celotajs.lv/course/view.php?id=43  . Šī rokasgrāmatava sagatavota, lai palīdzētu tūrisma un viesmīlības nozares uzņēmumiem popularizēt savus pakalpojumus un ievietotu informāciju par sevi dažādās interneta vietnēs. Mūsdienās ar izveidotu mājas lapu tīmeklī ir par maz, nepieciešama regulāra komunikācija ar klientiem, lai informācija tiem būtu brīvi un vienkārši pieejama.

PIEMĒRS

Parādoties sociālajos tīklos, mājražotājs “Zaļā maize”, nekavējoties iekaroja sabiedrības uzmanību – kā ar negaidītu pašceptas maizes piedāvājumu, tā draudzīgu komunikāciju. Santa Liepa, “Zaļā maize” radītāja uzsver – sociālie tīkli ir viņas biznesa idejas pamats. “Mūsu laikos bez soctīkliem nav vērts veidot biznesu. Kā tajos komunicēt? Personiski es ieklausos savā konkrētās dienas noskaņojumā, ko man gribas cilvēkiem pateikt, kādu jaunu, sezonai atbilstošu un garšas kārpiņas pārsteidzošu produktu piedāvāt. Es mēģinu pircēju ar šo pārsteigumu nedaudz izaicināt, lai nav sausa un formāla saruna starp mums. Lai nav tā sajūta, ka ir mistisks ražotājs un mistisks pircēju pūlis, ko “slaukt”. Komunicēt vajag aktīvi un tieši, lai cilvēks (pircējs) saredz cilvēku (ražotāju) sev pretim. Tikai tad var veidoties abpusēji laba sadarbība. ”

Facebook lapaMājražotāja "Zaļā maize" Facebook lapa